۱۷ آبان ۱۳۸۵، ۱۵:۲۰

کتاب "شینتو" منتشر می شود

کتاب "شینتو" منتشر می شود

کتاب "شینتو" از سری کتابهای ادیان و جنبشهای دینی با ویراش جک هی و جف هی در 247 صفحه ماه جاری میلادی از سوی انتشارات گرین هاون منتشر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، باستان شناسان دریافته اند که انگیزه دینی تقریبا می تواند ویژگی اولیه هر تمدنی در تاریخ باشد. سری کتابهای ادیان و جنبشهای دینی به بررسی این مطلب می پردازد که چگونه این انگیزه دینی در سراسر جهان نقش ایفا کرده است.

هر کدام از جلدهای این کتاب بر یک دین تمرکز داشته و کتاب حاضر آئین شینتو را مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب نیز تحولات آئین شنیتو را از طریق منابع اولیه و ثانویه آن مورد بررسی قرار داده، با مقدمه ژرفی آغاز و به دنبال آن تفاسیر و اطلاعات مشروحی از خاستگاه آئین شینتو ارائه شده که در آن میان می توان به تاریخچه رهبران برجسته، تعاریف و اعتقادات بنیادین آن اشاره کرد.

نویسنده در این کتاب به پیگری روند تکامل دین در تاریخ، ارائه مثال از چگونگی عمل و گسترش آن پرداخته است.

نویسنده پس از اشاره به تغییرات آئین شینتو طی زمان، در فصلهای آخر مناقشات و چالشهایی که امروزه با آن رو به رو بوده و موضوعاتی که انتظار مطرح شدن آن در آینده وجود دارد را مورد تأکید قرار داده است.

شینتو (Shinto) آئین مردم بومی ژاپن است که بر محور نیایش به درگاه ارواح استوار است. آئین شینتو هیچ بنیانگذار یا متن رسمی ندارد اما اسطوره شناسی آن را در آثاری چون ثبت موضوعات باستانی و وقایع نگاری ژاپن می توان مشاهده کرد. واژه شینتو که به معنای " راه ارواح " است به منظور متمایز کردن بومی های ژاپن با بودائیان که در قرن ششم وارد ژاپن شدند مورد استفاده قرار گرفته است .

کد خبر 404115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha